Schevenings Vissersvrouwenkoor

Het koor

Na ruim 65 jaar is het hoofddoel van het Schevenings Vissersvrouwenkoor nog steeds het vertolken van geestelijke liederen in kerkdiensten, woonzorgcentra en bij concerten in heel Nederland.

Maar het koor treedt ook vaak op bij evenementen waar een meer ongedwongen repertoire ten gehore wordt gebracht.

Het Schevenings Vissersvrouwenkoor valt op doordat de koorleden nog altijd opreden in de authentieke Scheveningse dracht, waarmee zij ook bijdragen aan het behoud van dit Schevenings cultureel erfgoed.

Het Schevenings Vissersvrouwenkoor staat sinds enige tijd onder leiding van dirigente Monique Harteveld, die de dames op koers houdt.

Daarnaast is organist Kees Spaans weer teruggekeerd voor de vaste muzikale begeleiding.